مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-19پزشكي

پروتکل جدید وزارت بهداشت برای درمان سرطان در دوران کرونا


رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با اشاره به خطر مضاعف کرونا برای مبتلایان سرطان، از ابلاغ پروتکل جدید درمان این بیماران خبر داد.

دکتر علی قنبری مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سطح شبکه بهداشتی دو دسته خدمات در حوزه سرطان ارائه می‌شود، گفت: دسته اول خدماتی که برای افراد مشکوک به سرطان ارائه می‌شود که در خلال پیک اول و دوم کرونا این مراجعات کاهش یافت و بخشی از کاهش مراجعات به دلیل آینده نامعلوم بیماری و اطلاعات کم همه در مورد آن بود.

از مرداد ماه و شهریورماه برنامه فراخوان فعال بیماران مجددا آغاز شده است تا به تدریج برنامه‌های تشخیصی سرطان به حالت قبل بازگردد.

پروتکل جدید وزارت بهداشت برای درمان سرطان در دوران کرونا وی درباره دسته دوم ارائه خدمات به این بیماران، بیان کرد: این خدمات مربوط به مبتلایان به سرطان است که پروتکلی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که تا حد امکان بتوانیم خدمات تخصصی درمانی سرطان را تغییر دهیم؛ به شکلی که مواجهه بیمار با نظام بهداشتی درمانی کاهش یابد تا احتمال ابتلا به کووید19 هم در آنها کاهش یابد.

افزایش فواصل درمان، تبدیل شیمی‌درمانی از حالت تزریقی به حالت خوراکی تا حد امکان، استفاده از درمان‌هایی که کمتر سبب کاهش ایمنی بدن می‌شود، استفاده از رادیوتراپی&zw


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروتکل جدید وزارت بهداشت برای درمان سرطان در دوران کرونا

پروتکل جدید وزارت بهداشت برای درمان سرطان در دوران کرونا