مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 04:052020-09-19پزشكي

دویدن هنگام صبح خوب است؟


به گفته یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی دویدن هنگام صبح به مرور باعث پیری زودرس بدن و حتی بروز بیماری های قلبی می شود.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی دویدن هنگام صبح به مرور باعث پیری زودرس بدن و حتی بروز بیماری های قلبی می شود.

روح الله فریادی در گفت و گو با ایسنا، زمان مناسب برای دویدن را ساعت 16 ظهر تا 20 عصر دانست و گفت: بدترین زمان دویدن هم ساعت 5 تا 7 صبح است، چراکه در این زمان بدن فرد به تازگی از خواب بیدار شده و دویدن در این زمان فشار زیادی به بدن وارد کرده و به مرور باعث فرسودگی و پیری زودرس بدن و حتی بروز بیماریهای قلبی نیز می شود.

وی همچنین بهترین نوع دویدن را اینتروال(متناوب) دانست و اظهارکرد: دراین حالت فرد پس از انجام تمرینات گرم کردن، حدود 100 متر را با تمام سرعت می دود و سپس 100 متر بعدی را دویدن نرم یا آرام دارد و بعد از آن به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه را استراحت می کند.

وی با بیان اینکه این نوع از تمرین بستگی به آمادگی جسمانی فرد می تواند 10 تا 15 بار در یک جلسه تکرار شود، افزود: انجام این نوع از تمرینات اینتروال از آنجایی که لاکتیکی محسوب می شود، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را تا 72 ساعت بالا نگه می دارد، اما اگر دویدن تنها به شکل آرام و یکنواخت انجام شود، این مدت 24 ساعت خواهد بود و بدن پس از 24 ساعت سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دویدن هنگام صبح خوب است؟

دویدن هنگام صبح خوب است؟