مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 02:352020-09-18اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از هزار تن انواع کپورماهیان در اصفهان


مدیر شیلات و امور آبزیان استان اصفهان گفت: تولید بیش از هزار تن انواع کپورماهیان در استخرهای آب دومنظوره کشاورزی استان اصفهان پیش بینی می شود.

- محمدرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ارتقای بهره وری و بهره برداری بهینه از منابع آبی در راستای تولید آبزیان و افزایش درآمد کشاورزان استان اصفهان اظهار داشت: با هماهنگی مشترک بین شیلات ودامپزشکی استان اصفهان، استخرهای ذخیره آب و دومنظوره کشاورزی که در جوار مزارع کشاورزی و آب چاه وقنات و باغات جهت ذخیره آب احداث شده اند در سه ماهه اول سال توسط شرکت های تخصصی شیلات ماهی دار شدند.

وی افزود: این طرح در سال جاری با مشارکت حدود 750 استخر دار با تعداد بیش 850 هزار قطعه انواع ماهیان گرم آبی، شامل کپور معمولی و ماهی آمور ودرصدی ماهی فیتوفاک، بین شهرستانهای اصفهان، لنجان، گلپایگان و نطنز، نجف آباد وشاهین شهرو… که شرایط دمایی آب استخر بیشتر از 20 درجه است اقدام شده است و انتظارمی رود میزان تولید ماهی از این استخرها بیش از 1050 تن باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان اصفهان با اشاره به اینکه پرورش کپور ماهیان نسبت به ماهی قزل آلا به آب بسیار کمتری نیازمند است، تصریح کرد: این ماهیان، نیازی به آب دائم ندارند و به صورت هفتگی آب تأمین شود که البته نیاز به آموزش و مدیریت تولید در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از هزار تن انواع کپورماهیان در اصفهان

پیش بینی تولید بیش از هزار تن انواع کپورماهیان در اصفهان