مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 12:302020-09-18ورزشي

ژاپن ادعای هزینه 15میلیارد دلاری المپیک را تکذیب کرد


کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو با انتشار بیانیه ای در واکنش به نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد مبنی بر پرهزینه ترین رویداد المپیکی تاریخ این موضوع را نادرست اعلام کرد.

- جی پلاس ، محققین دانشگاه آکسفورد انگلستان طی تحقیقات خود و نتایج آن که به صورت عمومی انتشار یافته است، اعلام کردند که بازی های المپیک توکیو2020 پرهزینه ترین رویداد المپیکی خواهد بود که مبلغی بالغ بر بیش از 15میلیارد دلار برای آن صرف شده است.

توشیرو موتو، مدیر اجرایی کمیته برگزاری توکیو 2020 در واکنش به این تحقیق ضمن رد نتایج آن؛ ارقام و آمار اعلام شده در این پژوهش را فاقد مبنای صحیح مالی دانست و از ارائه توضیحات بیشتر در این مقطع زمانی خودداری کرد.

آخرین هزینه اعلام شده توسط توکیو2020 در دسامبر 2019 مبلغی بالغ بر 12 میلیارد دلار بوده است که بر طبق برآورد IOC هزینه های ناشی از تعویق بازی ها 800 میلیون دلار تخمین زده شده است و این در حالیست که ژاپنی ها همچنان هزینه های مازاد داخلی خود را اعلام نکرده اند.

از سوی دیگر نیز، دولت ژاپن در تعامل با بدنه ورزش این کشور و کمیته برگزاری در حال تهیه یک برنامه به منظور کاهش میزان هزینه های ناشی از تعویق توکیو2020 و برگزاری رویداد هستند که نتایج آن تا پایان سالجاری میلادی اعلام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن ادعای هزینه 15میلیارد دلاری المپیک را تکذیب کرد

ژاپن ادعای هزینه 15میلیارد دلاری المپیک را تکذیب کرد