مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 12:152020-09-18اقتصادي

نرخ 93 درصدی باسوادی در «رودان»


معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان با بیان اینکه نرخ باسوادی در این شهرستان 93 درصد است، گفت: طی سال 98 نیز 760 نفر از بی سوادان 10 تا 49 سال در این شهرستان باسواد شده اند.

- کورش نیک طبع عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رودان افزود: هرگونه هزینه ای در حوزه سوادآموزی منجر به تحول مثبت در کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش امید به زندگی و افزایش اشتغال خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستای طی چند سال گذشته تلاش برای ارتقای شاخص های سوادآموزی در شهرستان رودان شتاب گرفته و بر اساس آمار ثبت شده، میزان باسوادی طبق سرشماری در سال 85، 87 درصد و در سال 90، 91 درصد و در سال 95، 93 درصد بوده است.

نیک طبع تصریح کرد: در سال 98 نیز تعداد 760 نفر از بی سوادان در این شهرستان باسواد شده اند که با این آمار 110 درصد از سهم شهرستان در این حوزه در استان تحقق یافته است.

وی از تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی در سطح بخش ها و روستاها با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران خبر داد و افزود: با تشکیل بانک اطلاعات بی سوادان و کم سوادان گام های مؤثری در بحث سواد آموزی در روستاها خواهیم برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبه شورای نهضت سوادآموزی شهرستان رودان مراکز یادگیری محلی روستاها با مشارکت آموزش و پرورش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ 93 درصدی باسوادی در «رودان»

نرخ 93 درصدی باسوادی در «رودان»