مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 12:152020-09-18اقتصادي

چرا رشد اقتصادی منفی شد؟  


از آنجا که رشد اقتصادی بهار امسال منفی شده است، آنطور که گزارش بانک مرکزی نشان می دهد علت عمده این امر را بایـد در کـاهش ارزش افـزوده فعالیت هـای نفـت، - از آنجا که رشد اقتصادی بهار امسال منفی شده است، آنطور که گزارش بانک مرکزی نشان می دهد علت عمده این امر را بایـد در کـاهش ارزش افـزوده فعالیت هـای نفـت، خـدمات اجتماعی و شخصی و خانگی، بازرگانی، رستوران و هتلـداری و حمـل و نقـل، انبـارداری و ارتباطـات جسـتجو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رشد اقتصادی افزایش ارزش افزوده و تولید کالا و خدمات و به عبارتی افزایش تولید ناخالص داخلی است که طبق اعلام رییس کل بانک مرکزی تا سه ماهه ابتدایی امسال رشد اقتصادی بدون نفت در این زمان منفی 0.

6 درصد و رشد اقتصادی با نفت نیز معادل منفی 2.

8 درصد بوده است.

اما بررسی جزییات رشد اقتصادی بهار امسال در رابطه با سهم فعالیت ها از محصول ناخالص داخلی نشان می دهد که تولیـد ناخـالص داخلـی بـه قیمـت پایـه و بـه قیمت هـای ثابـت سال 1390 از 150 هزار و 100 میلیارد تومان در سه ماهه اول سال 1398 بـه 145 هـزار و 900 میلیـارد تومان در سـه ماهـه اول سالجاری کاهش یافته است.

بنابراین، باید علـت عمـده کـاهش نـرخ رشـد تولیـد ناخـالص داخلـی را در کـاهش ارزش افـزوده فعالیت هـای نفـت، خـدمات اجتماعی و شخصی و خانگی، بازرگانی، رستوران و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رشد اقتصادی منفی شد؟  

چرا رشد اقتصادی منفی شد؟