مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 09:402020-09-18پزشكي

آبلیمو فاقد ویتامین C است!


مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: آبلیمو اساساً چه از لیموی طبیعی گرفته شود و چه کنسانتره باشد، در معرض نور و زمان، - ، مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه لیمو به صورت محدود در کشور کشت می شود، گفت: آبلیموی کارخانه ای از لحاظ خاصیت با آب لیموهای خانگی تفاوت ندارد.

مهر نوشت: دکتر محمدحسین عزیزی، با اشاره به شایعاتی که در خصوص برخی فرآورده های غذایی وجود دارد، اظهار کرد: اغلب شایعاتی که در مورد مواد غذایی فرآوری شده در کارخانجات مطرح می شود، غیر کارشناسی و عوامانه است، چرا که سازمان غذا و دارو بر محصولات و فراورده های تولیدی کارخانجات نظارت مستمر دارد.

وی افزود: دو نوع آبلیمو داریم که یکی به صورت خانگی از لیموی تازه تهیه و دیگری به صورت کنسانتره فرآوری می شود، با توجه به محدودیت در کشت لیمو و قیمت نسبتاً بالای آن در کشور، آب لیموهای موجود در بازار بیشتر از کنسانتره وارداتی تولید می شوند.

عزیزی با بیان اینکه کنسانتره همان عصاره غلیظ میوه ها است، عنوان کرد: کنسانتره در کارخانه ها فرموله شده، رقیق و فرآوری می شود که از لحاظ خاصیت تفاوت چندانی با نمونه های خانگی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبلیمو فاقد ویتامین C است!

آبلیمو فاقد ویتامین C است!