مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 09:052020-09-18سياسي

مرز زمینی سرخس با ترکمنستان به طور آزمایشی بازگشایی شده است


مرز زمینی ایران با ترکمنستان به مدت 10 روز به طور آزمایشی و با شرایط خاص بازگشایی شده و در صورت تایید این روند، این بازگشایی تمدید خواهد شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: مرز زمینی ایران با ترکمنستان به مدت 10 روز به طور آزمایشی و با شرایط خاص بازگشایی شده و در صورت تایید این روند، این بازگشایی تمدید خواهد شد.

محمد مهدی رضایی در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: در نشستی که بین معاونین وزرای دو کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، طرفین توافق کردند که مرز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای مدتی محدود و با شرایطی خاص بازگشایی شود.

وی ادامه داد: روند کار به این شکل است که کامیون های باری ایران تا عمق 200 متری مجازند بدون ویزا وارد خاک ترکمنستان شوند و آنجا تریلرهای حاوی بار از کشنده ها جدا شده و کشنده های کشور ترکمنستان تریلرها را تحویل گرفته، بار آن را خالی می کنند و مجددا تریلر خالی را در مرز تحویل کشنده های ایران می دهند.

رضایی خاطر نشان کرد: در ابتدا این توافق برای 3 روز انجام شد و در طی این 3 روز 4 دستگاه خودرو باری از مرز خارج شده و با شرایط مذکور بارشان را به ترکمنستان تحویل دادند که این مدت از تاریخ 24 شهریور ماه به مدت 10 روز دیگر تمدید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز زمینی سرخس با ترکمنستان به طور آزمایشی بازگشایی شده است

مرز زمینی سرخس با ترکمنستان به طور آزمایشی بازگشایی شده است