مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-18اقتصادي

صادرات ماهی از گلپایگان به کردستان عراق


برای نخستین بار ماهی گرمابی که در یکی از استخرهای ذخیره آب مزرعه کشاورزی شهرستان گلپایگان پرورش داده می شد صید و به کشور عراق صادر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گلپایگان، حیدرعلی گل محمدی شامگاه پنجشنبه در حاشیه مراسم  برداشت ماهی گرمابی در گلپایگان با بیان اینکه سال 77 در گلپایگان پرورش ماهی از نوع قزل آلا در یکی از مزارع کشاورزی با هدف افزایش بهره وری آب شروع شد، اظهار داشت: از دو سال قبل با پرورش ماهی گرمابی از نوع کپور، فیتوفاک، آمو و ویچه و بیکت به وزن سه تا شش کیلو رسیده است که پس از صید به کشور عراق برای نخستین بار صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه ظرفیت تولید ماهیان گرمابی در گلپایگان 100 تن است که توسط 20 پرورش دهنده انجام است، گفت: 60 بهره بردار سالانه 600 تن ماهی قزل آلا تولید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استخر پرورش ماهی مزرعه موسی خانی از حدود پنج سال قبل ماهی خاویار به صورت آزمایشی در حال پرورش است که سال آینده تولید و عرضه می شود.

گل محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد و موقعیت جغرافیایی شهرستان گلپایگان پرورش ماهی گرمابی مفید ارزیابی شد، رعایت موازین بهداشتی و نوع خوراک ماهیان گرمابی در هنگام پرورش سبب کیفیت و طعم ماهیان گرمابی در این استخر دوچندان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ماهی از گلپایگان به کردستان عراق

صادرات ماهی از گلپایگان به کردستان عراق