مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 06:002020-09-18اقتصادي

کالاهای اساسی بدون کد رهگیری ترخیص می شوند / رسوب 6 میلیارد دلار مواد اولیه


رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه 6 میلیارد دلا مواداولیه، واسط و ماشین آلات خط تولید در گمرک دپو شده است، گفت: کالاهای اساسی بدون کدرهگیری از گمرک ترخیص می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گمرک، مهدی میراشرفی، گفت: از دو هفته قبل و با تصمیم دولت، واردکنندگان کالاهای اساسی که ارز آن ها تأمین نشده و کد رهگیری دریافت نکرده اند اما کالایشان به مبادی ورودی و گمرکات رسیده باشد در صورتی که سایر اسناد و مدارک آن ها آماده باشد کالاهای اساسی شأن بدون کدرهگیری از گمرک ترخیص می شود.

رییس کل گمرک ایران اضافه کرد: بخشنامه این تصمیم هم ناظر بر کالاهایی است که در گمرکات است و هم کالاهایی که وارد می شوند بنابراین درخصوص کالاهای اساسی چنانچه وارد کننده مایل باشد بدون کد رهگیری بانک، کالایش ترخیص شود گمرک کالا را ترخیص می کند و معطل کد رهگیری بانک نمی ماند.

وی گفت: درخصوص کالاهای غیراساسی که بیشتر مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید است با آخرین تصمیمی که در دولت گرفته شد کالاهایی که تا 20 تیر امسال قبض انبار ورود دارند باید بتوانند با ارز متقاضی و بدون نیاز به کدرهگیری ترخیص شوند که این موضوع درحال سیر مراحل قانونی است و هنوز عملیاتی نشده است امیدواریم در روزها و هفته های آینده این موضوع نیز عملیاتی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالاهای اساسی بدون کد رهگیری ترخیص می شوند / رسوب 6 میلیارد دلار مواد اولیه

کالاهای اساسی بدون کد رهگیری ترخیص می شوند / رسوب 6 میلیارد دلار مواد اولیه