مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 05:552020-09-18اقتصادي

ضرورت ایجاد شهرفرودگاهی چابهار/کارکردی برابر با دبی و قطر


مشاور امور بین الملل منطقه آزاد چابهار معتقد است گرچه فرودگاه کنارک تاکنون خدمات بسیاری برای منطقه داشته اما به هر حال برای توسعه کافی نیست و سرمایه گذار خارجی حاضر به سرمایه گذاری در یک سایت نظامی با وجود محدودیت های قانونی نخواهد بود، - مشاور امور بین الملل منطقه آزاد چابهار معتقد است گرچه فرودگاه کنارک تاکنون خدمات بسیاری برای منطقه داشته اما به هر حال برای توسعه کافی نیست و سرمایه گذار خارجی حاضر به سرمایه گذاری در یک سایت نظامی با وجود محدودیت های قانونی نخواهد بود، این در حالی است که شهر فرودگاهی چابهار می تواند کارایی همچون فرودگاه های ترانزیتی دبی و قطر برای ایران داشته باشد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به موقعیت خاص چابهار، وجود راه های حمل و نقل مناسب برای جابجایی مسافر و به ویژه کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طی سال های اخیر در حوزه ریلی، جاده ای و دریایی اقداماتی برای این منطقه انجام شده بود ولی فرودگاه مناسب با آن وجود نداشت و تنها یک فرودگاه نظامی - شکاری در حدود 45 کیلومتری منطقه قرار دارد که پاسخگوی کامل نیاز آن نبود.

از این رو بعد از سال ها رایزنی در رابطه با ایجاد یک فرودگاه بین المللی سرانجام در آذرماه سال گذشته شهر فرودگاهی چابهار کلنگ خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد شهرفرودگاهی چابهار/کارکردی برابر با دبی و قطر

ضرورت ایجاد شهرفرودگاهی چابهار/کارکردی برابر با دبی و قطر