مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 04:552020-09-18بين الملل

روسیه: اتحادیه اروپا از ونزوئلا سازیِ بلاروس خودداری کند


نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا به کشورهای اروپایی توصیه کرد که از تکرار سناریوی ونزوئلا و اوکراین در مورد بلاروس خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر چیزوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا از کشورهای اروپایی خواست از تجربه اوکراین سازی و ونزوئلا سازیِ شرایط در بلاروس خودداری کنند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، چیزوف در مصاحبه با کانال 24 روسیه افزود: اگر می خواهید تجربه دیگر کشورها یا حتی قاره ها را در نظر بگیریم من پیشنهاد می کنم که به ونزوئلا نگاه کنیم.

جاییکه برخی از کشورها یک رهبر خودخوانده(خوان گوایدو) را به عنوان رییس جمهور به رسمیت شناختند و موانع بیشمار دیگری را در مسیر حل سیاسی بحران در یک کشور ایجاد کردند.

  وی اضافه کرد، من به اتحادیه اروپا توصیه می کنم که از در پیش گرفتن این دو مسیر(مسیر اوکراین و ونزوئلا) دوری کنند.

  روسیه از کشورهای حامی الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور قانونی بلاروس است و اخیرا ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سوچی با رییس جمهور بلاروس دیدار و از وی حمایت کرد.

اظهارات چیزوف در حالی منتشر می شود که پارلمان اروپا روز گذشته با انتشار بیانیه ای تهدید کرد که الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اش در پنجم نوامبر 2020 دیگر به عنوان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: اتحادیه اروپا از ونزوئلا سازیِ بلاروس خودداری کند

روسیه: اتحادیه اروپا از ونزوئلا سازیِ بلاروس خودداری کند