مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 03:552020-09-18بين الملل

آغاز رزمایش چین در تنگه تایوان هم زمان با سفر مقام آمریکایی به تایپه


همزمان با سفر یکی از مقام های ارشد آمریکایی به تایوان، پکن امروز (جمعه) مانور بزرگ نظامی و ضربتی خود را در تنگه تایوان آغاز کرده است.

- همزمان با سفر یکی از مقام های ارشد آمریکایی به تایوان، پکن امروز (جمعه) مانور بزرگ نظامی و ضربتی خود را در تنگه تایوان آغاز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت پکن بارها تقویت روابط بین تایوان و آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و به آن اعتراض کرده چون تایوان را یکی از استان های خود می داند و گفته حتی اگر با زور هم شده آن را تحت کنترل خود در می آورد.

پکن همواره روابط نزدیک بین تایپه و واشنگتن را با حالتی هشدارگونه نظاره کرده و رزمایش های خود را در نزدیکی این جزیره تشدید کرده که شامل مانور بزرگ دریایی و هوایی دو روزه در هفته گذشته می شود.

حالا هم، همزمان با سفر کیت کراچ ، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی به تایوان، دولت چین یک رزمایش بزرگ دیگر در نزدیکی این جزیره آغاز کرده است.

وی قرار است با تسای اینگ ون، رییس جمهوری تایوان امروز دیدار کند و روز شنبه نیز در یک مراسم یابود برای رییس جمهوری فقید این کشور شرکت خواهد داشت.

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد، رزمایش امروز در نزدیک تنگه تایوان است و فرماندهی شرق ارتش آزادی بخش خلق چین در آن شرکت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رزمایش چین در تنگه تایوان هم زمان با سفر مقام آمریکایی به تایپه

آغاز رزمایش چین در تنگه تایوان هم زمان با سفر مقام آمریکایی به تایپه