مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 03:152020-09-17بين الملل

آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تنگه تایوان


وزارت دفاع چین از آغاز رزمایش نظامی در نزدیکی تنگه تایوان با هدف دفاع از حاکمیت خود خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش های پکن با دولت تایوان و سفر مجدد یک مقام عالی رتبه آمریکایی به این کشور، ارتش چین امروز (جمعه) رزمایشی را در نزدیکی تنگه تایوان آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، رِن گوکیانگ سخنگوی وزارت دفاع چین بدون ارائه جزییات بیشتری از این رزمایش، خبر آغاز آن را اعلام کرده و گفت بخش شرقی ارتش این کشور این رزمایش نظامی را اجرا می کند.

رن طی نشست خبری با انتقاد از نزدیک شدن تایوان به آمریکا، توضیح داد: این ها (رزمایش) اقدامات ضروری و معقولانه ای در مواجهه با وضعیت کنونی در تنگه تایوان و حفاظت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود است .

وی تایوان را موضوع کاملا داخلی چین دانسته که هیچ طرف خارجی اجازه دخالت در آن را ندارد و تصریح کرد: اخیرا ایالات متحده و مسئولان حزب پیشرو دموکرات [تایوان] تبانی و سازش با هم را افزایش داده و اغلب باعث بروز مزاحمت می شوند .

به نوشته رویترز، سخنگوی وزارت دفاع چین با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد از تایوان برای کنترل پکن استفاده کند، خطاب به دولت تایپه گفت: تکیه کردن به خارجی ها برای تقویت خود، تفکر آرزومندانه است و محکوم به بن بست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تنگه تایوان

آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تنگه تایوان