مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 06:552020-08-15اقتصادي

مردم خراسان شمالی چشم انتظار ایجاد موزه خانه تاریخی بانک ملی


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: پیگیری های لازم برای تبدیل خانه بانک ملی در بجنورد به موزه طی سال های اخیر انجام شده است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: پیگیری های لازم برای تبدیل خانه بانک ملی در بجنورد به موزه طی سال های اخیر انجام شده است.

مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خانه تاریخی بانک ملی یکی از معماری های مربوط به دوره پهلوی بوده و در آثار ملی نیز به ثبت رسیده است، اظهارکرد: این بنای تاریخی جزء هویتی شهری محسوب می شود باید بهره برداری های لازم از آن صورت گیرد و تبدیل به موزه شود.

وی افزود: تاکنون پیگیری های فراوانی برای تبدیل این خانه تاریخی به موزه شده اما نگاه های بخشی تاکنون مانع این امر شده است و از سوی دیگر حتی نامه وزارت خانه برای تبدیل خانه تاریخی بانک ملی به موزه به استان ارسال شده است.

مستوفیان ادامه داد: با تبدیل شدن این اثر تاریخی به موزه، اداره کل میراث فرهنگی مالک آن نخواهد شد و فقط امر نظارت بر موزه را خواهد داشت و از سوی دیگر بانک ملی می تواند با اجرای این طرح بهره برداری های لازم را نیز ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم خراسان شمالی چشم انتظار ایجاد موزه خانه تاریخی بانک ملی

مردم خراسان شمالی چشم انتظار ایجاد موزه خانه تاریخی بانک ملی