مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 06:402020-08-15پزشكي

60 درصد مبتلایان به کرونا بی اشتهایی را تجربه می کنند


به گفته یک متخصص تغذیه حدود 60 درصد از بیماران کرونا، بی اشتهایی را تجربه می کنند و با کاهش مصرف غذا در طول بیماری، دچار التهاب و بیماری های بدخیم خواهند شد.

- ، تاکنون 21 میلیون و 68 هزار و 666 نفر در جهان مبتلا به کرونا شده اند و ویروس کرونا با تغییر جهش های متفاوت، رفتارهای مختلفی را با علایم متعدد در مبتلایان از خود بروز می دهند که تازه ترین این علایم از دست دادن اشتها و حس بویایی است.

شواهد ابتلا به کرونا در کشورهای مختلف نشان می دهد که این ویروس از طریق چشم، بینی و حلق وارد بدن انسان می شود و اگر کسی علائم معمول ( تب بالا و سرفه مداوم) را از خود بروز نداده اما اشتها و حس بویایی را از دست دهد باید خود را قرنطینه کند تا مانع شیوع کرونا شود.

احمد منفردی متخصص تغذیه روز شنبه افزود: اگر مدت زمان بی اشتهایی در دوره ابتلا به کرونا طولانی باشد می تواند منجر به سوءتغذیه شود، برای کاهش این عارضه، لازم است تا حد امکان راهکارهای تغذیه ای و رفتاری در پیش گرفته شود.

وی با بیان اینکه راه های کنار آمدن با بی اشتهایی بیماران متعدد و بسته به شرایط بیمار متفاوت است، اظهار داشت: در مواجهه با بی اشتهایی، مصرف موادی مانند میوه ها و سبزی ها با تاکید بر سیب، انار، پرتقال، انجیر، لیموترش، انبه، کدو حلوایی و انواع دیگر مطابق میل فرد، چای لیمو زنجبیل،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد مبتلایان به کرونا بی اشتهایی را تجربه می کنند

60 درصد مبتلایان به کرونا بی اشتهایی را تجربه می کنند