مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 06:002020-08-15اقتصادي

خرید 7 میلیون و 800 هزار تن گندم در کشور/ فضای ذخیره سازی 20 میلیون تن است


دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم کاران کشور از خرید 7 میلیون و 800 هزار تن گندم در کشور خبر داد و گفت: فضای ذخیره سازی 20 میلیون تن است.

- علی خانمحمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال یک تغییر رویه در خرید گندم ایجاد شده و آن مقدار الک هاست، به عبارتی در این روش افت مفید یک مقدار بیشتر شده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم کاران تصریح کرد: در این نوع الک کردن شکستگی و لاغر بودن محصول به عنوان افت مفید حذف و در کیفیت خرید دقت می شود و خرید بر اساس استانداردهای اروپا انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 7 میلیون و 800 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده است، اضافه کرد: حدود 80 درصد از گندم برداشت شده خریداری شده است.

خانمحمدی با اشاره به اینکه پیش بینی خرید گندم امسال 14 میلیون تن است، اضافه کرد: خوشبختانه خرید گندم در کشور قابل توجه است، چون مطالبات کشاورزان به روز پرداخت می شود.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم کاران با بیان اینکه خرید گندم تا اول مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: حدود 16 استان در حال برداشت گندم هستند.

وی با اشاره به اینکه فضای ذخیره سازی گندم در کشور 20 میلیون تن است، اضافه کرد: امروز با وجود خرید 7 میلیون تن، سیلوی اضافه هم داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید 7 میلیون و 800 هزار تن گندم در کشور/ فضای ذخیره سازی 20 میلیون تن است

خرید 7 میلیون و 800 هزار تن گندم در کشور/ فضای ذخیره سازی 20 میلیون تن است