مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 05:552020-08-15اقتصادي

رشد 55 درصدی کربنات سدیم/ رتبه چهارم واحدهای صنعتی کشور متعلق به فارس است


معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از کارخانه کربنات سدیم در فیروزآباد، ظرفیت تولید کشوربه حدود 900 هزار تن در سال می رسد که بیش از 55 درصد رشد در ظرفیت تولید دارد.

- مهدی صادقی نیارکی در گفتگو با خبرنگار سرویس شهرستان های فارس در فیروزآباد، با اشاره به بهره برداری از کارخانه عظیم کربنات سدیم کاوه این شهرستان اظهار داشت: طرح کربنات سدیم سبک و سنگین استان فارس در شهرستان فیروزآباد در فاز نخست با ظرفیت 320 هزار تن به بهره برداری رسید.

وی افزود: این کارخانه با اشتغال بالغ بر هزار و 15 نفر به صورت مستقیم و سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان انجام شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این طرح توسط متخصصین ایرانی که 70 درصد ساخت داخل انجام شده، از مزیت های اصلی این پروژه می باشد.

صادقی نیارکی بیان داشت: ظرفیت ایران پیش از راه اندازی این پروژه در حوزه کربنات سدیم که ماده اولیه صنعت شیشه، پودر شوینده و بلور بوده، 577 هزار تن بود که با افزایش 320 هزار تنی این طرح، ظرفیت تولید کشور حدود 900 هزار تن در سال می رسد و بیش از 55 درصد رشد در ظرفیت تولید دارد.

ظرفیت یک میلیون تن صادرات با راه اندازی فاز تکمیلی وی اظهار داشت: در سال های پیش برای اینکه بتوانیم پودر شوینده و شیشه را برای نیاز بازار تأمین کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 55 درصدی کربنات سدیم/ رتبه چهارم واحدهای صنعتی کشور متعلق به فارس است

رشد 55 درصدی کربنات سدیم/ رتبه چهارم واحدهای صنعتی کشور متعلق به فارس است