مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 05:052020-08-15بين الملل

بغداد خواستار حمایت اروپا برای توقف حملات ترکیه شد


وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با چند مقام اروپایی خواستار ایفای نقش فعال آنها برای متوقف کردن حملات ترکیه علیه حاکمیت کشورش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فواد حسین وزیر خارجه عراق از کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا خواست تا برای توقف تجاوزهای مکرر ترکیه به حاکمیت عراق و نیز عقب نشینی نیروهای آن از اراضی عراقی نقشی فعال ایفا کنند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق که نسخه ای از آن در پایگاه خبری شفق نیوز منتشر شد، آمده است: وزیر خارج عراق با ژان ایو لودریان و  هایکو ماس همتایان فرانسوی و آلمانی خود و  جیمز کلیفرلی  عضو پارلمان و  معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقای دولت انگلیس تماس تلفنی برقرار کرد و طی این گفت وگوی تلفنی درباره مهمترین تحولات سیاسی و امنیتی در عراق که آخرین آنها تجاوز اخیر ترکیه و شهادت دو افسر و یک سرباز ارتش عراق بود، با آنها رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، فواد حسین  تجاوزهای مستمر ترکیه به حاکمیت عراق را رد و  تجاوز اخیر آن به منطقه سیدکان در استان اربیل واقع در منطقه کردستان را به شدت محکوم کرد و بر اهمیت ایفای نقش فعال کشورهای مذکور برای توقف تجاوزهای مستمر و مکرر ترکیه و عقب نشینی نیروهای آن از اراضی عراقی تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغداد خواستار حمایت اروپا برای توقف حملات ترکیه شد

بغداد خواستار حمایت اروپا برای توقف حملات ترکیه شد