مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 03:252020-08-15پزشكي

دامداران آذربایجان غربی مراقب بیماری تب سه روزه دامی باشند


مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با هشدار به دامداران در خصوص تب سه روزه دامی گفت: انتقال دام زنده، فرآورده های خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک نیازمند اخذ مجوز بهداشتی است.

- سیدامید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با بیان اینکه تب سه روزه دامی یک بیماری عفونی ویروسی مختص گاو و گوساله و غیرقابل انتقال به انسان است، افزود: عامل مسبب این بیماری از بندپایان و حشرات ناقل به طور فصلی انتقال و شیوع می یابد.

وی مهم ترین علائم ابتلای دام ها به این بیماری را تب و لرزش، بی اشتهایی، افزایش ترشحات بینی و بزاق، کاهش ناگهانی تولید شیر و افت وزن دام، لنگش و سفت شدن مفاصل و عضلات و زمین گیر شدن دام ها برشمرد و تصریح کرد: حمل و نقل دام های آلوده از یک منطقه به مناطق دیگر موجب شیوع بیماری می شود و باید از آن اجتناب شود.

خلیل زاده ادامه داد: ضدعفونی و سمپاشی جایگاه نگهداری دام ها، نابودی محل تجمع حشرات مثل آب های سطحی اطراف دامداری ها و واکسیناسیون جمعیت دامی هدف و اطلاع رسانی فوری موارد مشکوک بیماری به ادارات دامپزشکی می تواند از بروز خسارات احتمالی جلوگیری کند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای هرگونه اقدام به حمل و نقل دام حتماً باید گواهی معتبر بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی را اخذ کرد تا سلامت جمعیت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران آذربایجان غربی مراقب بیماری تب سه روزه دامی باشند

دامداران آذربایجان غربی مراقب بیماری تب سه روزه دامی باشند