مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 02:252020-08-14پزشكي

آفتاب سوختگی چگونه درمان می شود؟


یک متخصص پوست راه های درمان آفتاب سوختگی را تشریح کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص پوست راه های درمان آفتاب سوختگی را تشریح کرد.

دکتر علی رنجکش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آفتاب سوختگی در افرادی که به طور مداوم مدتی را در محیط های باز هم چون دشت، کنار دریا یا درست زیر تابش نور خورشید باشند، اتفاق می افتد که البته همه افراد مستعد آن نیستند بلکه یک سری افراد خاص دچار آفتاب سوختگی می شوند.

وی ادامه داد: افراد مستعد آفتاب سوختگی عمدتا دارای پوست و چشم روشن هستند و معمولا صورتشان در مقابل آفتاب، کک میزند و می سوزد؛ این افراد در اصطلاح دارای تیپ های پوستی شماره یک و دو (بسیار سفید و روشن) و مستعد آفتاب سوختگی هستند.

وی با بیان این که پوست های تیپ سه و چهار عمدتا دارای پوست سفید اما کمی سبزه نیز هستند، گفت: ایرانیان در این رنج پوستی قرار دارند اما در بین افراد و به خصوص آذربایجانی ها امکان دارد که پوست های خیلی سفید، در اصطلاح تیپ اروپای شمالی نیز دیده شود که این گروه از افراد بیشتر مستعد آفتاب سوختگی هستند.

رنجکش در خصوص علائم آفتاب سوختگی در افراد دارای پوست بسیار روشن، تشریح کرد: روی بینی، گونه ها، کله مردان کچل و تمامی نقاط باز در اثر تابش نور خورشید طولانی مدت دچار قرمزی، تاول، خارش، ورم و پوسته ریزی می شود البته امکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفتاب سوختگی چگونه درمان می شود؟

آفتاب سوختگی چگونه درمان می شود؟