مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 20:302020-08-14بين الملل

اعلام نتیجه رأی گیری شورای امنیت در مورد تحریم تسلیحاتی ایران


نتیجه رأی گیری شورای امنیت درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا که تحریم تسلیحاتی ایران را برای مدت زمانی نامحدود تمدید می کند، تا دقایقی دیگر اعلام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دیروز (پنج شنبه سیزدهم آگوست) قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران را به صورت مجازی به رأی گذاشت.

نتایج این رأی گیری که به دلیل شیوع بیماری کووید -19 به صورت مجازی برگزار شد، تا دقایقی دیگر اعلام می شود.

این رأی گیری بیشتر از آن جهت حائز اهمیت است که نشاندهنده ثمربخش بودن یا بالعکس، بیهودگی تلاشهای چندماهه آمریکا در به تصویب رساندن قطعنامه مزبور است؛ قطعنامه ای که با مخالفت شدید روسیه و چین روبرو شد و تقریباً این احتمال وجود دارد که با وتوی (رأی منفی) هم پکن و هم مسکو و یا حتی یکی از آنها در کسب نتیجه دلخواه ناکام بماند.

گفتنی است که تصویب این قطعنامه نیازمند کسب حداقل 9 رأی موافق از مجموع 15 رأی اعضای این شورا و عدم دریافت وتو (رأی منفی) از جانب اعضای دائم است.

لازم به ذکر است که چند ساعت پس از آنکه کِلی کِرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از کشورهای اروپایی خواست تا حمایت خود از توافق هسته ای با ایران را مصروف تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران کنند، دولت ترامپ خواستار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام نتیجه رأی گیری شورای امنیت در مورد تحریم تسلیحاتی ایران

اعلام نتیجه رأی گیری شورای امنیت در مورد تحریم تسلیحاتی ایران