مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 10:552020-08-13اقتصادي

مشکلات ارزی صادرکنندگان آذربایجان غربی بررسی می شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از بررسی مشکلات ارزی صادرکنندگان استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر صادقی ظهر پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به پیگیری برطرف کردن مشکلات بازگشت ارز صادرکنندگان به داخل کشور، افزود: از ابتدای سال 99 تاکنون بیش از 367 هزار تن صادرات غیرنفتی از طریق گمرکات استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی در اقتصاد استان گفت: تعهدات ارزی که باعث تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان واقعی که چندین سال است به عنوان سربازان اقتصادی در بازارهای هدف فعالیت می کنند و پایه های جهش تولید و اشتغال زایی محسوب می شوند، یکی از مهمترین مشکلات موجود است که از سال 97 تاکنون موجب حذف آنها از چرخه صادرات شده است.

صادقی از تعرفه های صادراتی توسط کشورهای همسایه به عنوان یکی دیگر از مشکلات صادراتی نام برد و افزود: دیپلماسی قوی رمز نجات صادرات کشاورزی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی ناهماهنگی بین بخشی بین ارگان های مستقر در پایانه های مرزی و تداخل فعالیت ها را که باعث کند شدن روند ترخیص کالا و سردرگمی صادرکنندگان شده است را از دیگر مشکلات موجود بیان و اضافه کرد؛ بر اساس قانون گمرک مسئول اصلی تجارت در مرز است و ارگان های دیگر نباید در این کار خللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات ارزی صادرکنندگان آذربایجان غربی بررسی می شود

مشکلات ارزی صادرکنندگان آذربایجان غربی بررسی می شود