مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 10:452020-08-13بين الملل

تحلیل فارین پالسی از احتمال عدم حمایت حداکثری از قطعنامه ضد ایرانی آمریکا


نشریه فارن پالسی در گزارشی به عدم برخورداری پیش نویس قطعنامه آمریکا از حمایت حداکثری اعضای شورای امنیت اشاره کرده و وجود جنبه قانونی در به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا را مورد سوال قرار داد.

- نشریه فارن پالسی در گزارشی به عدم برخورداری پیش نویس قطعنامه آمریکا از حمایت حداکثری اعضای شورای امنیت اشاره کرده و وجود جنبه قانونی در به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا را مورد سوال قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از نشریه فارین پالسی، آمریکا قطعنامه ای را روز چهارشنبه به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرد که این تحریم تحت توافق هسته ای ایران در اکتبر سال میلادی جاری تاریخش به پایان خواهد رسید.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده است که اگر این قطعنامه رای نیاورد، آمریکا با به کار گرفتن مکانیسم بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای، تمام تحریم های پیش از سال 2015 سازمان ملل را بر ایران اعمال خواهد کرد.

شورای امنیت قرار است در ساعات بعدی امروز بر سر تصویب پیش نویس این قطعنامه رای گیری کند اما ممکن است به روز جمعه موکول شود.

روسیه و چین پیش از این قصدشان برای وتوی این قطعنامه را اعلام کرده اند اما ممکن هم است مجبور به این کار نباشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل فارین پالسی از احتمال عدم حمایت حداکثری از قطعنامه ضد ایرانی آمریکا

تحلیل فارین پالسی از احتمال عدم حمایت حداکثری از قطعنامه ضد ایرانی آمریکا