مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 08:202020-08-13پزشكي

مادران دارای اضافه وزن قبل از بارداری حداقل 10 درصد وزن خود را کاهش دهند


سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: به مادرانی که قبل از بارداری دارای اضافه وزن هستند، توصیه می شود تا حداقل 10درصد از وزن خود را برای بازگشت به وزن نرمال کاهش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلال الدین میرزای رزاز در خصوص دوران سبک زندگی مادرانی که قصد بارداری دارند، در دوران پیش از بارداری گفت: زوج هایی که مایل به بچه دار شدن هستند، آگاهی کمتری دارند که سبک زندگی هر دو آن ها پیش از بارداری روی باروری، دوره بارداری و همچنین سلامت نوزاد در دوران های دیگر زندگی اش تأثیرگذار خواهد بود.

چرا که عواملی همچون تناسب وزن در برابر قد(BMI)، مصرف مواد مغذی و وضعیت تغذیه ای مادر در دوران پیش از بارداری، می توانند نقش مهمی در سلامت مادران در دوران بارداری و سلامت جنین در حال رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه مادران قبل از باردار شدن تا حد امکان وزن خود را به محدوده مناسب برسانند، بیان داشت: وزن قبل از بارداری شما به طور مستقیم بر وزن تولد نوزاد تاثیرگذار است.

مطالعات نشان می دهد که زنان کم وزن حتی اگر در دوران بارداری نیز به همان اندازه زنان با وزن طبیعی مواد غذایی دریافت کنند، احتمال زایمان زودرس در آن ها بیشتر است و نوزادان با وزن کم تر به دنیا می آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران دارای اضافه وزن قبل از بارداری حداقل 10 درصد وزن خود را کاهش دهند

مادران دارای اضافه وزن قبل از بارداری حداقل 10 درصد وزن خود را کاهش دهند