مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 04:352020-08-13پزشكي

تست های سرولوژی خون در تشخیص عفونت حاد کووید 19 ارزش ندارد


رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره شائبه های مرتبط با آزمایش تست های کرونا، گفت: تست های سرولوژی خون در تشخیص عفونت حاد کووید 19 ارزش ندارد.

- رضا چمن در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه تست های سرولوژی خون در تشخیص عفونت حاد کووید 19 ارزش ندارد، ابراز کرد: تست های سرولوژی خون دو تا سه هفته پس از شروع علائم مثبت می شود و در فاز حاد شروع بیماری ارزشی در تشخیص ندارد.

وی با بیان اینکه تست اصلی تشخیصی پی سی آر و از ترشحات گلو و بینی است، افزود: بر اساس دستورالعمل کشوری در خصوص انجام آزمایشات موارد مشکوک به کرونا در حال حاضر فقط افراد پر خطر در لیست غربالگری اولیه آزمایشگاهی کرونا قرار می گیرند که بیماران مشکوک بستری، افراد سرپایی علامت دار با سن بالای 60 سال و یا وجود بیماری زمینه ای، زنان باردار، افراد در تماس با فرد مبتلا قطعی به شرط با سن بالای 60 سال و یا وجود بیماری زمینه ای و پرسنل شاغل در بخش های ویژه کووید - 19 شامل آن هستند.

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در محرم رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین با بیان اینکه افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند در آیین محرم حضور نیابند و از بستر فضای مجازی برای بهره مندی از مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله حسین (ع) استفاده کنند، گفت: مراسم ایام محرم با توجه به بحث کرونا حتماً باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تست های سرولوژی خون در تشخیص عفونت حاد کووید 19 ارزش ندارد

تست های سرولوژی خون در تشخیص عفونت حاد کووید 19 ارزش ندارد