مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 13:302020-08-12بين الملل

ظریف: آمریکا نا امیدانه به دنبال جلب حمایت از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است


وزیر امور خارجه ایران بیان داشت، تلاش نا امیدانه آمریکا برای جلب حمایت شورای همکاری های خلیج فارس از تحریم تسلیحاتی ایران بی نتیجه خواهد ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف روز چهارشنبه گفت، آمریکا به طور نا امیدانه ای به دنبال جلب حمایت شورای همکاری های خلیج فارس بر علیه ایران است.

ظریف در پیامی توییتری نوشت: آمریکا با استیصال فراوان به دنبال نشان دادن وجود حمایت از تلاش برای تمدید غیرقانونی تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است که به موضع شخصی شورای همکاری های خلیج فارس از طریق اجبار و به اسم اجماع منطقه ای متکی است .

وزیر امور خارجه ایران در ادامه توییت خود نوشت: همه از پیش می دانستند که اغلب کشورهای منطقه، حتی شورای همکاری های خلیج فارس از آن پیروی نخواهد کرد .

او در ادامه برای اثبات سخنانش خبری از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره را الصاق کرد که در آن به نقل از وزارت امور خارجه قطر آمده است: مواضع مورد تأیید شورای همکاری های خلیج فارس اغلب بر اساس نشست وزرای امور خارجه اتخاذ می شوند نه از طریق بیانیه های دبیرکل که تنها بیان کننده نظرات دبیرخانه شورا است .

در ادامه این متن آمده است: ما در قطر نتیجه مثبتی در تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران نمی بینیم و حل بحران ها باید از طریق گفت وگو صورت گیرند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: آمریکا نا امیدانه به دنبال جلب حمایت از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است

ظریف: آمریکا نا امیدانه به دنبال جلب حمایت از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است