مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 09:552020-08-12پزشكي

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟


برخی از افراد هنگامی که به کرونا مبتلا می شوند وضعیت سلامتی آنها وخیم می شود اما این در حالیست که این بیماری در بدن برخی دیگر به گونه ای متفاوت عمل می کند و برخی افراد به نوع خفیف این بیماری مبتلا می شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، اخیرا محققان دانشگاه استنفورد به همراه سایر موسسات مطالعه ای انجام داده اند و به بررسی این موضوع و سیستم ایمنی افراد پرداخته اند تا دریابند علت اینکه برخی افراد به نوع شدید و برخی به نوع خیفیف کووید-19 مبتلا می شوند، چیست.

به گفته محققان به نظر می رسد وجود برخی نقص های ایمونولوژیکی ممکن است تفاوت بین ابتلای شدید و خفیف به کووید-19 را بیان کند.

این تفاوت ممکن است ناشی از واکنش سیستم ایمنی ذاتی باستانی تکاملی بدن ما به ویروس به هم می ریزد و به یک بیماری شدید منجر می شود.

طی این مطالعه که یافته های آن در مجله Science منتشر شد، محققان پاسخ ایمنی را در 76 فرد مبتلا به کووید-19 و در 69 فرد سالم مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها پس از بررسی ها متوجه افزایش سطح ملکول هایی که سبب افزایش التهاب در خون بیماران مبتلا به نوع وخیم کووید-19 می شوند، شدند.

در میان ملکول های شناسایی شده، سه مورد از آنها با التهاب ریه مرتبط بود اما پیش از این در بیماری کووید-19 این موضوع نشان داده نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟