مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 09:452020-08-12پزشكي

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟


برخی از افراد هنگامی که به کووید-19 مبتلا می‌شوند بسیار وضعیت سلامتی آنها وخیم می‌شود اما این در حالیست که این بیماری در بدن برخی دیگر به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کند و برخی افراد به نوع خفیف این بیماری مبتلا می‌شوند، اما علت این موضوع چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اخیرا محققان دانشگاه استنفورد به همراه سایر موسسات مطالعه‌ای انجام داده‌اند و به بررسی این موضوع و سیستم ایمنی افراد پرداخته‌اند تا دریابند علت اینکه برخی افراد به نوع شدید و برخی به نوع خیفیف کووید-19 مبتلا می‌شوند، چیست.

به گفته محققان به نظر می‌رسد وجود برخی نقص‌های ایمونولوژیکی ممکن است تفاوت بین ابتلای شدید و خفیف به کووید-19 را بیان کند.

این تفاوت ممکن است ناشی از واکنش سیستم ایمنی ذاتی باستانی تکاملی بدن ما به کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2(SARS-CoV-2) ویروسی که باعث این بیماری می‌شود، باشد.

سیستم ایمنی ذاتی که در همه موجودات از مگس‌های میوه گرفته تا انسان مشاهده می‌شود، به سرعت ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری زا را حس می‌کند و به محض این که این سیستم وجود آنها را حس کند کار خود را آغاز می‌کند و یک حمله فوری بر علیه آنها انجام می‌دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟