مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:252020-08-12اقتصادي

«مروارید سرخ» تحفه دیار کویر/ پیش بینی برداشت 5 تن عناب درخراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از قطب های پرورش عناب در جهان است، گفت: خراسان جنوبی با تولید 97 درصد عناب کشور اولین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان است.

- غلامرضا قوسی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: سطح کشت عناب در استان سه هزار و 863 هکتار است که از این میزان سه هزار و 650 هکتار آبی و 214 هکتار دیم است.

خراسان جنوبی با تولید 97 درصد عناب کشور اولین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان است   وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از قطب های پرورش عناب در جهان است، بیان داشت: خراسان جنوبی با تولید 97 درصد عناب کشور اولین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شهرستان های خوسف، بیرجند و سربیشه را از قطب های پرورش عناب در استان ذکر کرد و افزود: برداشت عناب در استان از اواسط مرداد آغاز می شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد.

قوسی تعداد بهره برداران فعال در این بخش را 9 هزار و 500 نفر اعلام کرد و بیان داشت: بیشترین ارقام تولیدی استان رقم های بومی ثبت شده به نام سیوجان و ماژان هستند.

امسال برداشت عناب با کاهش 20 تا 30 درصدی مواجه شده و پیش بینی می شود حدود پنج هزار تن عناب از این سطح برداشت شود   وی با یادآوری اینکه سال گذشته هفت هزار ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مروارید سرخ» تحفه دیار کویر/ پیش بینی برداشت 5 تن عناب درخراسان جنوبی

«مروارید سرخ» تحفه دیار کویر/ پیش بینی برداشت 5 تن عناب درخراسان جنوبی