مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:152020-08-11اقتصادي

آذربایجان شرقی پنجمین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان، به عنوان رتبه پنجم تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان، به عنوان رتبه پنجم تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح است.

محمدباقر بی پروا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آمار سال 97، آذربایجان شرقی دارای 112 هزار و 144 هکتار باغات درختان مثمره است که معادل 4.

18 درصد سطح کل باغات کشور و ششمین استان از این نظر محسوب می شود.

وی افزود: از عمده تولیدات باغی استان می توان به میوه سیب با سطح بارور 32 هزار و 129 هکتار، میوه انگور با سطح بارور 17 هزار و 52 هکتار، میوه زردآلو با سطح بارور 11 هزار و 118 هکتار، بادام با سطح بارور 9261 هکتار و میوه گردو با سطح بارور 8904 هکتار اشاره کرد.

وی متذکر شد: آذربایجان شرقی در تولید زردآلو دارای رتبه اول و در تولید سیب، بادام، گوجه و آلو، توت، سماق، زغال اخته، آلبالو و سنجد دارای رتبه دوم در کشور بوده و جایگاه ویژه ای را در بخش کشاورزی بر عهده دارد.

بی پروا ادامه داد: هم چنین استان در تولید انگور و گلابی در رتبه سوم و تولید محصولاتی چون گردو، گیلاس، فندق و گل محمدی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی پنجمین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور

آذربایجان شرقی پنجمین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور