مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:052020-08-11اقتصادي

خراسان شمالی رتبه نخست نرخ سکونت روستاییان کشور را داراست


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان رتبه نخست سکونت و نرخ اشتغال روستاییان را به نسبت سایر استان های کشور داراست.

- عبدالله یوسفی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد طی بازدید از دفتر خبرگزاری فارس خراسان شمالی با اشاره به فعالیت روستایی در استان اظهار کرد: 95 درصد مردم خراسان شمالی فعالیت های روستایی دارند یا از ثمره آن بهره مند هستند و نرخ سکونت در روستاهای استان و همچنین فعالیت مشاغل روستایی همچون کشاورزی و دامپروری، بالغ بر 37 تا 41 درصد میزان اشتغال است.

وی با تأکید بر اینکه خراسان شمالی دارای بیشترین نرخ سکونت روستایی در کشور را دارا است، افزود: باید برای ادامه فعالیت های روستاییان استان، سرمایه گذاری های مختلفی در شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از وجود پیشرفت هایی در این حوزه خبر داد و گفت: تولیدات کشاورزی از 750 هزار تن در ابتدای دولت به بالغ بر یک میلیون و 400 هزار تن رسیده و همزمان با آن از 50 واحد صنایع تکمیلی، اکنون 94 واحد در این استان فعالیت دارند.

وی توسعه کشت گیاهان دارویی را سرفصلی برای مقابله با کم آبی و افزایش ارزش افزوده استفاده از زمین های مختلف کشاورزی در استان برشمرد و گفت: زعفران ازجمله محصولات هدف در این طرح است که از 300 هکتار به بیش از 4 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی رتبه نخست نرخ سکونت روستاییان کشور را داراست

خراسان شمالی رتبه نخست نرخ سکونت روستاییان کشور را داراست