مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 01:352020-08-11سياسي

جدایی بحرین از ایران در مجلس شورای ملی فقط یک مخالف داشت!


روزی که برای جدایی بحرین در مجلس شورای ملی رأی گیری می کردند، تنها یک نماینده، آن هم از رهبران حزب پان ایرانیست، پشت تریبون قرار گرفت و در مخالفت با طرح دولت سخن گفت و خواستار استیضاح هویدا شد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه تاریخ: جزیره بحرین در خلیج فارس از پیش از ظهور اسلام جزو قلمرو ایران بود؛ اما در دوره حاکمیت قاجاریه، دولت انگلیس بر پایه قراردادهای سال های 1820 تا 1892 که مستقیماً با حکام وقت بحرین انجام گرفته بود، به تدریج بر استراتژی نفوذ خود در آنجا و حتی دیگر سرزمین های حوزه خلیج فارس اصرار کرد.

از زمان قرارداد 1820، دولت انگلستان، شیخ بحرین و به تبع آن حکومت آن دیار را مستقل می شناخته و نسبت به استقلال آن در تلاش بود و پنهان و آشکار ایفای نقش می کرد تا اینکه بتواند در راستای اهداف درازمدت خود پایگاهی خاص و به واقع جهت حضور نظامی و جاسوسی در منطقه ایجاد کند.

پس از جنگ جهانی دوم لوایحی در ایران به تصویب رسید و به موجب آن دولت ایران موظف شد نسبت به احقاق حقوق ایران در بحرین اقدام کند.

در سال 1958 دولت وقت ایران از شیخ سلمان بن احمد الخلیفه شیخ بحرین خواست که وفاداری خود را به دولت ایران نشان دهد.

در آن زمان دولت ایران در مورد حاکمیت خود بر بحرین چنین استدلال می کرد که: 1ـ بحرین هرگز کشوری کاملاً مستقل نبوده و حاکمیت ایران بر این جز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدایی بحرین از ایران در مجلس شورای ملی فقط یک مخالف داشت!

جدایی بحرین از ایران در مجلس شورای ملی فقط یک مخالف داشت!