مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 03:452020-08-11بين الملل

اظهار تاسف پامپئو از بازداشت میلیونر هنگ کنگی/ تیک تاک تهدید امنیت ملی آمریکاست


وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، با شنیدن گزارش بازداشت میلیونر و ناشر برجسته هنگ کنگی تحت قانون امنیت ملی جدید این دولت شهر، عمیقا ناراحت و آزرده خاطر شده است.

- اظهار تاسف پامپئو از بازداشت میلیونر هنگ کنگی/ "تیک تاک تهدید امنیت ملی آمریکاست" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، با شنیدن گزارش بازداشت میلیونر و ناشر برجسته هنگ کنگی تحت قانون امنیت ملی جدید این دولت شهر، عمیقا "ناراحت و آزرده خاطر" شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمی لای، میلیونر و ناشر برجسته هنگ کنگی، عالی رتبه ترین فردی است که روز دوشنبه توسط پلیس هنگ کنگ و تحت قانون امنیت ملی این دولت شهر به اتهام تبانی با نیروهای خارجی بازداشت شده است.

لای 71 ساله، مالک روزنامه مشهور اپل دیلی ، یکی از حامیان برجسته جنبش حامی دموکراسی در هنگ کنگ و یکی از منتقدان صریح حکومت چین است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت: این اقدام بیش از پیش ثابت می کند که حزب کمونیست چین آزادی های هنگ کنگ را سرکوب کرده و مردم این دولت شهر را از حقوق شان محروم کرده است.

پامپئو در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کارانه ضمن محکوم کردن چین به خاطر بازداشت این ناشر برجسته هنگ کنگی، جیمی لای را یک وطن پرست خواند و گفت: این اقدام بیانگر آن است که پکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهار تاسف پامپئو از بازداشت میلیونر هنگ کنگی/ تیک تاک تهدید امنیت ملی آمریکاست

اظهار تاسف پامپئو از بازداشت میلیونر هنگ کنگی/ تیک تاک تهدید امنیت ملی آمریکاست