مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 03:202020-08-10بين الملل

10 سال بی ثباتی لیبی آینه عبرت لبنانی ها درباره دخالت فرانسه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه اعتماد با اشاره به سفر ماکرون به بیروت و اظهارات مداخله جویانه اش نوشت: وضعیت سیاسی منطقه محصول توافق سایکس - پیکواست که میان وزرای خارجه فرانسه و انگلیس و پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانی انجام شد که طی .

- یک روزنامه اصلاح طلب اذعان کرد: رفتار استعماری امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه کم از رفتار سلف او سارکوزی در انهدام لیبی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه اعتماد با اشاره به سفر ماکرون به بیروت و اظهارات مداخله جویانه اش نوشت: وضعیت سیاسی منطقه محصول توافق سایکس - پیکواست که میان وزرای خارجه فرانسه و انگلیس و پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانی انجام شد که طی آن سوریه و لبنان سهم فرانسه شد و بعد ها حکومت طائفی لبنان را فرانسوی ها پایه گذاری کردند.

حالا چگونه ممکن است که یک حکومت اروپایی برای یک کشور دیگر مدل طائفی را که پایداری ندارد ایجاد کند، محل بحث جداگانه است؛ بنابراین ریشه بحران در لبنان از آنجا ناشی می شود که این ساختار طائفی نمی توانست برای تحولات بعدی پاسخگو باشد، زیرا شدنی نبود؛ بنابراین آقای مکرون باید توضیح دهد که مبنای او با عملکرد گذشته حکومت فرانسه چه تفاوتی دارد؟ تجربه دوم به لیبی برمی گردد که فرانسه و آقای سارکوزی، رییس جمهور و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 سال بی ثباتی لیبی آینه عبرت لبنانی ها درباره دخالت فرانسه

10 سال بی ثباتی لیبی آینه عبرت لبنانی ها درباره دخالت فرانسه