مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 02:452020-08-10بين الملل

آمریکا شرکت های چینی را از بورس اخراج می کند


گزارش رسانه های چین حاکی است که وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد شرکت های چینی را به بهانه عدم رعایت استانداردهای آمریکا از بورس این کشور اخراج کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، روزنامه ساوت چاینا روز سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکرد استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواسته است که شرکت های چینی مطابق با استانداردهای شرکت های آمریکایی حسابرسی شوند و در این زمینه با چین به طور صریح گفت و گو شود.

منوچین در یک جلسه توجیهی در کاخ سفید گفته است که انتظار می رود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این پیشنهادات را سریعتر اجرایی کند به طوری که در پایان سال 2022 میلادی هر کدام از شرکت های چینی مطابق با استانداردهای آمریکا حسابرسی نشوند از بورس اخراج شوند.

این اقدام جدید، بخشی از فشار دولت ترامپ برای تصحیح آنچه که عدم تعادل در روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان عنوان شده است می باشد تنش ها بین دو کشور در ماه های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، هنگ کنگ و حقوق بشر شعله ور شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم گفته است که چین نتوانسته است تعهدات خود را برای خرید کالاهای بیشتر از آمریکا در قالب فاز نخست توافقنامه تجاری که در ژانویه امسال امضا شد انجام دهد با این حال وی تاکید کرد خریدها باید سال آینده افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا شرکت های چینی را از بورس اخراج می کند

آمریکا شرکت های چینی را از بورس اخراج می کند