مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 02:202020-08-10سياسي

محرم و عزای امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست/زنجان مراسم دسته روی محرم ندارد


نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: محرم و عزای امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست ولی امسال شرایط فرق دارد و باید براساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا عمل کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، امروزه آوازه و شهرت حسینیه اعظم زنجان که از اماکن متبرک و معنوی استان زنجان است، به برکت توجهات خاصه حضرت سیدالشهداء (ع) جهانی شده است.

از این رو مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان نیز که در هشتمین روز ماه محرم در زنجان برگزار می شود، در تاریخ 15 دی ماه 87 با شماره ثبتی 10 به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت شده در کشور ثبت شده است.

حسینیه اعظم زنجان بیشتر به خاطر دسته ای که هرسال در هشتمین روز ماه محرم دارد مشهور است، این دسته حرکت خود را از محل حسینیه اعظم آغاز می کند و معمولاً همزمان با اذان مغرب در امامزاده ابراهیم پایان می یابد.

قدمت این مراسم که پرشورترین تجمع آیینی زنجانی ها است به دوران قاجاریه می رسد جمعیت این دسته حدود 500 هزار نفر تخمین زده می شود.

با وجود اینکه حسینیه اعظم زنجان هر سال شاهد حضور عشاق حسینی از سراسر کشور و البته جهان بود، امسال به علت شیوع ویروس کرونا عمل کنیم.

آیت الله خاتمی افزود: ما می توانیم با جایگزین کردن برنامه های جدید اردت خود را به سالار شهیدان  نشان دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم و عزای امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست/زنجان مراسم دسته روی محرم ندارد

محرم و عزای امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست/زنجان مراسم دسته روی محرم ندارد