مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 22:252020-08-10اقتصادي

سطحی نگری بلای جان اجرای قانون جدید چک


یکی از مهمترین ویژگی های قانون جدید صدور چک، تسهیل احقاق حق دارندگان چک برگشتی و ایجاد محدودیت های پیشگیرانه برای افراد صادرکننده چک بی محل بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آذرماه 97 بود که قانون جدید صدور چک توسط رییس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شد تا اجرایی گردد.

از خصوصیات مثبت این قانون، توجه به حقوق افرادی است که چک هایشان تسویه نشده و نمی توانند حق خود را از صادرکننده چک بگیرند.

متاسفانه در قانون قدیم صدور چک، پیگیری امور برگشت چک بسیار دشوار بود و هزینه بسیاری را نیز بر دارنده چک تحمیل می گردید، از جمله این هزینه ها می توان به حق الوکاله وکیل و هزینه دادرسی دادگاه اشاره کرد که درصد قابل توجهی از مبلغ چک را دربرمی گرفت.

از طرفی اطاله دادرسی سبب شده بود که این نوع پرونده ها حتی تا دوسال به طول انجامیده و با رشد تورم، آن مبلغ عملا ارزش خود را تا حد زیادی از دست بدهد.

*تسهیل فرآیند رسیدگی چک های برگشتی، ثمره اجرای قانون جدید صدور چک همه این موارد قانون گذار را برآن داشت تا اصلاحی در راستای تسهیل فرآیند رسیدگی چک های برگشتی و هم چنین اعمال محدودیت های جدی برای پیشگیری از صدور چک بی محل صورت دهد.

با این اصلاحات، رسیدگی به پرونده های چک برگشتی از فرآیند فرسایشی گذشته عبور کرد و به صورتی شده است که به محض ارائه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطحی نگری بلای جان اجرای قانون جدید چک

سطحی نگری بلای جان اجرای قانون جدید چک