مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 14:352020-08-10پزشكي

نسخه مصنوعی یک ترکیب ضدسرطانی ایجاد شد


شیمیدانان آمریکایی در مطالعه اخیر خود با انجام آزمایشات بسیار توانستند نسخه مصنوعی یک ترکیب ضد سرطانی قوی را ایجاد کنند.

- شیمیدانان آمریکایی در مطالعه اخیر خود با انجام آزمایشات بسیار توانستند نسخه مصنوعی یک ترکیب ضد سرطانی قوی را ایجاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موسسه تحقیقاتی اسکریپس(Scripps Research Institute) آمریکا اخیرا راهی برای ایجاد یک نسخه مصنوعی از ترکیب طبیعی با ارزشی به نام سپافانژین یک (cepafungin I) کشف کردند که این ترکیب به عنوان یک عامل ضد سرطان شناسایی شده و عملکرد آن در بهبود بیماران امیدوار کننده بوده است.

از این طریق دانشمندان می توانند درک کنند که چگونه عمل ترشح باکتری ها قادر به متوقف کردن یک قطعه از ماشین های مولکولی موسوم به پروتئازوم ها (Proteasome) هستند و ترشح باکتری راهکاری است که بسیاری از داروهای سرطان موجود برای از بین بردن سلول های تومور استفاده می کنند.

محققان طی این مطالعه دریافتند که سپافانژین یک به دو ناحیه در پروتئازوم ها متصل می شود و ترکیب قدرتمند ضد سرطانی را ایجاد می کند.

پروتئازوم ها(Proteasome) مجموعه های پروتیینی غیرغشایی هستند که در همه یوکاریوت ها و آرکیاها و برخی از باکتری ها وجود دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه مصنوعی یک ترکیب ضدسرطانی ایجاد شد

نسخه مصنوعی یک ترکیب ضدسرطانی ایجاد شد