مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 13:402020-08-10سياسي

بچه دار شدن 52 زوج نابارور لرستانی پس از مراجعه به مرکز ناباروری


تا به امروز 2700 پرونده در مرکز تخصصی ناباروری لرستان تشکیل شده که برای 300 زوج عمل بارورسازی انجام شده است و از این تعداد 52 زوج بچه دار شده اند.

-  علی نادر دهقانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: بر اساس آخرین مطالعاتی که در سال 95 در کشور انجام شده 20 درصد زوج های ایرانی نابارور هستند.

وی با بیان اینکه این آمار در لرستان نیز حدودا 20 درصد است، افزود: در همین راستا برای حل مشکلات زوج های نابارور لرستانی اقدام به تاسیس یک مرکز تخصصی ناباروری در استان کردیم.

رییس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: این مرکز با توجه به سابقه کوتاه خود  مورد استقبال زوج های رستانی و سایر استان های غرب کشور قرار گرفت است به طوریکه تا به امروز 2700 پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه از این تعداد برای 300 زوج عمل بارورسازی انجام شده اسـت، تصریح کرد: از این تعداد 52 زوج بچه دار شده اند که این آمار برابر با میانگین جهانی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین هزینه بارور سازی یک زوج در این مرکز حدود هفت میلیون تومان بوده که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت 85 درصد هزینه های بارورسازی را دولت می پردازد در نتیجه بیشتری هزینه ای که یک زوج در یک مرکز می پردازند یک میلیون تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بچه دار شدن 52 زوج نابارور لرستانی پس از مراجعه به مرکز ناباروری

بچه دار شدن 52 زوج نابارور لرستانی پس از مراجعه به مرکز ناباروری