مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 10:402020-08-10اقتصادي

علت گرانی قیمت میلگرد چیست؟


رییس انجمن نوردکاران فولادی ایران با تشریح دلایل گرانی قیمت میلگرد گفت: فولادسازان سعی می کنند محصولات را در بورس کالا با تخلف بین 20 تا 25 درصد از تولیداتشان را به فروش برسانند و مابقی را در بازار آزاد به نوردکاران بفروشند.

- ، احمد رضوی نیک، رییس انجمن نوردکاران فولادی ایران در خصوص گرانی قیمت میلگرد، گفت: در سال جهش تولید، فولادسازان با برگزاری جشن و در بوق و کرنا از افزایش تولید 7 تا 15 درصدی خبر داده اند؛ به طوریکه تولید بیلت به 22 تا 24 میلیون تن رسیده است که البته نوردکاران هم از این موضوع خوشحال هستند اما نوردکاران نسبت به روند قیمت گذاری محصولات فولادسازان در بورس گلایه دارند.

وی با اشاره اینکه صادرات شمش در 4 ماه ابتدای امسال 21 درصد کاهش داشته و صادرات میلگرد نیز با کاهش 41 درصدی روبه رو بوده، عنوان می کند: عرضه شمش در بورس کالا به یک پنجم مصرف نورکاران رسیده است.

این در حالی است که شمش در بورس کالا بیش تر از میانگین فوب جهانی و به صورت عرضه قطره چکانی (به صورت غیرواقعی) قیمت گذاری می شود که نشان از اعمال رانت و پشت پرده هایی دارد که نوردکاران از آن بی بهره اند.

وی با تاکید اینکه فولادسازان اصلا تمایلی برای صادرات ندارند، عنوان می کند: فولادسازان سعی می کنند محصولات را در بورس کالا با تخلف بین 20 تا 25 درصد از تولیداتشان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت گرانی قیمت میلگرد چیست؟

علت گرانی قیمت میلگرد چیست؟