مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 09:552020-08-10بين الملل

ولیعهد عربستان به دادگاهی در آمریکا احضار شد


دادگاه آمریکایی در واشنگتن دستور احضار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به همراه تعدادی دیگر از کارمندان دولتی سعودی را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دادگاه آمریکایی در واشنگتن دستور احضار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را صادر کرد.

گفته شده احضار ولیعهد عربستان در ارتباط با پرونده سعد الجبری ، افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی صادر شده که از سوی مأموران اطلاعاتی سعودی تحت تعقیب قرار گرفته است.

علاوه بر ولیعهد عربستان، همچنین 13 مسئول و کارمند دیگر که دو تن از آنها مقیم آمریکا هستند نیز از سوی دادگاه واشنگتن احضار شده اند.

سعد الجبری مأمور عالیرتبه اطلاعاتی پیشین عربستان که از معاونان شاهزاده محمد بن نایف بود، در دادخواستی که اخیراً در دادگاه فدرال آمریکا تنظیم شد، اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سال 2018 تیمی را برای کشتن وی به کانادا- محل تبعید وی_ گسیل کرده است؛ اما این توطئه به دست مقامات کانادایی خنثی شد.

این در حالی است که شماری از افراد آگاه اوایل امسال به خبرگزاری رویترز گفته بودند که الجبری به مدارکی دسترسی دارد که حاوی اطلاعات حساس است و محمد بن سلمان بیم آن دارد که این اطلاعات برملا شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ولیعهد عربستان به دادگاهی در آمریکا احضار شد

ولیعهد عربستان به دادگاهی در آمریکا احضار شد