مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 08:552020-08-10بين الملل

چین، بیانیه اتئلاف پنج چشم درباره هنگ کنگ را محکوم کرد


سفارت چین در کانادا امروز (دوشنبه) بیانیه مشترک ائتلاف موسوم به پنج چشم درباره هنگ کنگ را محکوم کرد و آن را دخالت در امور داخلی خود خواند.

- چین، بیانیه "اتئلاف پنج چشم" درباره هنگ کنگ را محکوم کرد سفارت چین در کانادا امروز (دوشنبه) بیانیه مشترک ائتلاف موسوم به "پنج چشم" درباره هنگ کنگ را محکوم کرد و آن را دخالت در امور داخلی خود خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سفارت خانه در بیانیه ای آورده است: وزرای خارجه کشورهای عضو این ائتلاف متشکل از آمریکا، کانادا، انگلیس، نیوزیلند و استرالیا در بیانیه ای مشترک، تعلیق روند انتخابات پارلمانی در هنگ کنگ را مورد انتقاد قرار دادند اما این کار آنها دخالت در امور داخلی چین است.

این بیانیه شامل اظهارات غیرمسؤولانه از سوی این کشورهاست.

چین نارضایتی عمیق و مخالفت قاطع خود را در این باره ابراز می کند.

این سفارت خانه همچنین از این پنج کشور خواسته تا هرچه سریعتر مداخله در امور داخلی چین را متوقف کرده و از هنگ کنگ به عنوان ابزار استفاده نکنند و تاکید کرده که هنگ کنگ، در حوزه قضایی چین قرار دارد.

وزرای خارجه اعضای ائتلاف پنج چشم روز یکشنبه در بیانیه ای مشترک دولت هنگ کنگ را بابت تعلیق انتخابات پارلمانی مورد انتقاد قرار دادند و گفتند: ما به شدت نگران رد صلاحیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین، بیانیه اتئلاف پنج چشم درباره هنگ کنگ را محکوم کرد

چین، بیانیه اتئلاف پنج چشم درباره هنگ کنگ را محکوم کرد