مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 04:352020-08-10سياسي

بزرگترین رصدخانه خورشیدی تهران و اولین موزه شهاب سنگ کشور افتتاح شد


بزرگترین رصدخانه خورشیدی تهران با قابلیت ترکیبی، با همکاری مشترک لدینگ تفریحی گردشگری ایران فان با همکاری موسسه آسمان شب روز گذشته افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رصدخانه های عمومی از جمله مجموعه های جذاب علمی آموزشی هستند که نقش بسزایی در گسترش علم نجوم و علاقمند کردن کودکان، نوجوانان و خانواده ها به آسمان و جذابیت های آن دارند.

در همین راستا هلدینگ تفریحی گردشگری ایران فان با همکاری موسسه آسمان شب، دست به ساخت جدیدترین رصدخانه عمومی تهران بصورت ترکیبی (روز و شب)، در یکی از مرتفع ترین نقاط پایتخت در محله دارآباد زده است.

به گفته علی محمد گلستانی فرد مدیر عامل هلدینگ تفریحی گردشگری ایران فان، این رصدخانه که مجهز به سیستم تلسکوپ ترکیبی با مقر جستجوگر خودکار با دو تلسکوپ مدرن، حرفه ای و قدرتمند است، مدرن ترین رصدخانه خورشیدی تهران خواهد بود و علاوه بر رصد خورشید، بازدیدکنندگان می توانند از رصد ماه، سیارات و اجرام سماوی در آسمان شب تهران لذت ببرند.

وی افزود: علاوه بر رصدخانه با امکان رصد در روز و شب، اولین و تنها موزه شهاب سنگ در کشور نیز در این محل به بهره برداری رسید.

مدیر عامل ایران فان ادامه داد: به دلیل تخصصی بودن موضوع و لزوم درک و لذت عموم مخاطبین از همه امکانات مجموعه، کارشناسان مجرب و آموزش دیده، به آموز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین رصدخانه خورشیدی تهران و اولین موزه شهاب سنگ کشور افتتاح شد

بزرگترین رصدخانه خورشیدی تهران و اولین موزه شهاب سنگ کشور افتتاح شد