مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 08:052020-08-08پزشكي

هشدار دامپزشکی تهران در خصوص شیوع بیماری تب 3 روزه دامی


اداره کل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، جمیله سیرتی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می کند.

وی افزود: گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل، شدت و مسیر بادهای غالب فصلی دارد که موجب انتقال حشرات به سایر مناطق می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یکی دیگر از راه های انتقال این بیماری را حمل و نقل دام های آلوده و مبتلا از یک منطقه به منطقه دیگر دانست و اضافه کرد: با توجه به افزایش دما و فراهم شدن امکان رشد و تکثیر انواع حشرات احتمال بروز برخی بیماری ها از جمله تب سه روزه و لمپی اسکین در دام های سنگین از قبیل گاو و گوساله وجود دارد.

وی ادامه داد: بی توجهی به توصیه های پیشگیرانه دامپزشکی می تواند موجب ابتلاء دام ها و ایجاد خسارت های اقتصادی به دامداران شود.

این مقام مسئول حمل و نقل دام با اخذ گواهی بهداشتی از دامپزشکی را در کنترل تمام بیماری های دامی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: رعایت بهداشت دام، ضدعفونی و سمپاشی به موقع جایگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی تهران در خصوص شیوع بیماری تب 3 روزه دامی

هشدار دامپزشکی تهران در خصوص شیوع بیماری تب 3 روزه دامی