مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 07:352020-08-08بين الملل

هشدار «خالد الملا» درباره تداوم شیطنت آمریکا برای ایجاد اقلیم سنی در عراق


رییس جماعت علمای (اهل سنت) عراق درباره تداوم نشست های محرمانه برخی طرف ها تحت حمایت واشنگتن برای ایجاد اقلیم سنی در این کشور هشدار داد.

-   به نوشته پایگاه خبری المعلومه در پی بروز هر بحرانی در عراق، برخی از سران سیاسی اهل سنت از اهرم فشار اعلام ایجاد یک اقلیم سنی در عراق، برای دستاوردهای سیاسی بیشتر و کسب پستهای بهتر استفاده می کنند.

این در حالی است که بسیاری از شیوخ عشائر استان الانبار اعلام می کنند که با تلاش برخی طرف ها برای ایجاد اقلیم سنی در این استان مخالفند زیرا معتقدند اقلیم الانبار، در صورت تشکیل، موجب تجزیه عراق و تسهیل دخالت های خارجی در امور این کشور خواهد شد.

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و  ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا  بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه)، پارلمان عراق در روز (5 ژانویه)، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد و دولت را به تدوین ساز و کار لازم برای اجرای این طرح ملزم کرد.

واشنگتن در راستای اعمال فشار بر بغداد و منصرف کردن آن از تصمیم اخراج نظامیان آمریکایی ابتدا تلاش کرد با تحریک احزاب سیاسی کرد و سنی و ترغیب آنها به عدم شرکت در نشست پارلمان، مانع تصویب طرح مذکور شود اما پس از تصویب این طرح، پروژه تشکیل اقلیم سنی را کلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار «خالد الملا» درباره تداوم شیطنت آمریکا برای ایجاد اقلیم سنی در عراق

هشدار «خالد الملا» درباره تداوم شیطنت آمریکا برای ایجاد اقلیم سنی در عراق