مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 05:402020-08-08سياسي

اجازه ندهیم «غدیر» به دست فراموشی سپرده شود


معاون اجرایی حوزه سفیران هدایت قزوین گفت: در طول تاریخ همواره عده ای جلوتر از ولایت حرکت کردند که «خوارج» و عده ای نیز عقب تر از ولایت آمدند که «توابین» شدند.

- ایسنا/قزوین معاون اجرایی حوزه سفیران هدایت قزوین گفت: در طول تاریخ همواره عده ای جلوتر از ولایت حرکت کردند که خوارج و عده ای نیز عقب تر از ولایت آمدند که توابین شدند.

کسانی که همگام با اهل بیت (ع) و ولایت حرکت کردند ابوذرها و سلمان ها شدند.

باید بدانیم همیشه همراه با ولایت حرکت کنیم و نگذاریم غدیر به دست فراموشی سپرده شود بلکه باید آن را نسل به نسل منتقل کنیم.

حجت الاسلام محمد بختیاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ولایت به معنای سرپرستی بوده ودر 2 نوع تکوینی و تشریعی است؛ ولایت تکوینی مختص ذات خداوند متعال و ولایت تشریعی به اذن خداوند متعال مختص انبیای الهی است.

وی ادامه داد: ولایت تشریعی همان امامت بوده که از اصول دین شیعه است، البته اهل تسنن نیز امامت را در فروع دین دارند؛ اهمیت امامت و ولایت پذیری آن قدر زیاد است که قبولی اعمال مشروط به ایمان و ولایت ائمه(ع) است و البته آیات زیادی بر ولایت حضرت علی(ع) دلالت دارد.

معاون اجرایی حوزه سفیران هدایت قزوین خاطرنشان کرد: سوره مائده آیه 55 مائده ولیّ امر و یاور شما تنها خدا و رسول و مؤمنانی خواهند بود که نماز به پا داشته و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجازه ندهیم «غدیر» به دست فراموشی سپرده شود

اجازه ندهیم «غدیر» به دست فراموشی سپرده شود