مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 04:302020-08-08پزشكي

نگرانی از شیوع بالای کرونا در سقز/10 درصد مردم سقز ماسک می زنند


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک توسط مردم بسیار پایین و در حد 10 درصد است، - ابراهیم قادری در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حالی که شهرستان سقز جزو اولین شهرستان های درگیر بیماری کووید-19 در کشور و استان کردستان بود، هنوز تعداد بستری بیماران در بیمارستان متغیر بوده و در برخی از هفته ها افزایش دارد و به کرات موج هایی از بیماری ایجاد می شود.

وی افزود: این افزایش و کاهش  مبتلایان به کرونا می تواند ناشی از عدم رعایت استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی و برگزاری مهمانی ها و دورهمی ها در این شهرستان باشد.

  معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک توسط مردم بسیار پایین و در حد 10 درصد است، احتمال افزایش بیماری و همچنین وقوع اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید-19 در پاییز و زمستان در شهرستان سقز بالا است.

قادری تصریح کرد: متاسفانه مردم شهرستان سقز بیماری را جدی نگرفته اند و این مسله نگران کننده است.

 وی اذعان کرد:  بیماری کووید-19 غیر از مرگ و میر، عوارضی هم دارد که در آینده این شهرستان را با مشکلات مرتبط با سلامت درگیر خواهد کرد، لذا در شرایط موجود رعایت پروتکل های بهداشتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از شیوع بالای کرونا در سقز/10 درصد مردم سقز ماسک می زنند

نگرانی از شیوع بالای کرونا در سقز/10 درصد مردم سقز ماسک می زنند