مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 20:052020-08-07سياسي

غدیر خم منحصر به شیعیان نیست/غدیر معماری بزرگ تاریخ اسلام


مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه غدیرخم منحصر برای شیعیان نیست، اظهار کرد: غدیر معماری بزرگ تاریخ اسلام بود که معمار آن خدا و پیامبر خدا (ص) است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در ادامه سلسله برنامه های میعاد با عرفه و ویژه برنامه عید غدیر گفت: در باب عیدغدیر کتاب ها و مستندات تاریخی فراوان وجود دارد، اوج مستندسازی در عصر جدید در کتاب شریف الغدیر مرحوم امینی تجلی کرده است و ایشان عمر خود را برای مولای متقیان امیرمومنان علیه السلام مصرف کردند.

وی افزود: غدیرخم داستانی است که از نظر تاریخی مستند و متواتر بیان شده و جای هیچ شک و شبهه در وقوع این قصه و اجتماع عظیم مردم در وادی غدیر و سخنرانی پیامبر(ص) و نصب امیرمومنان(ع) نیست.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: زمانی که پیامبر اکرم (ص) دست امیرمومنان علی علیه السلام را بالا می برند و ایشان را به عنوان جانشین خود معرفی می کنند، مفهوم سخن پیامبر (ص) دوستی و رفاقت و آداب معمولی نیست، بلکه مفهوم آن نصب به عنوان محور ولایت و زعامت جامعه است.

وی یادآور شد: قصه غدیر جایگاه رفیعی در جامعه اسلامی دارد، زیرا مفهوم امامت برای همه امت اسلامی است، جزو اعتقادات ما به شمار می آید و امت اسلامی باید این قصه پروفروغ را بیشتر مورد عنایت قرار بدهند و به آن دل ببند و از معارف آن به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر خم منحصر به شیعیان نیست/غدیر معماری بزرگ تاریخ اسلام

غدیر خم منحصر به شیعیان نیست/غدیر معماری بزرگ تاریخ اسلام