مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 02:352020-08-06اقتصادي

زنگ هشدار جمعیت در اصفهان/بحران اقتصادی تا ضعف روابط اجتماعی در جامعه پیر


پیری جمعیت در اصفهان صدای مسؤولان شهری را هم درآورده و کارشناسان را به هشدار درباره تبعات اقتصادی و اجتماعی تک فرزندی واداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، تصویر ذهنی مردم از خانواده تغییرات بسیاری در طول زمان داشته است، دهه پنجاه خانواده ها پرجمعیت بودند و هر فرزند تعداد زیادی خواهر و برادر داشت اما رفته رفته بُعد خانوار کاهش یافت تا جایی که امروز بسیاری از خانواده ها فرزندی ندارند یا تک فرزند هستند.

این کاهش بُعد خانوار باعث شده تا نگرانی ها درباره آینده جمعیت در اصفهان افزایش یابد و شاید به همین دلیل است که شهرداری در حال مناسب سازی شهر برای سالمندان است، علیرضا صادقیان، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان پیش از این در گفت وگو با رسانه ها عنوان کرده بود: کلانشهر اصفهان با بیش از دو میلیون نفر جمعیت به سمت سالمندی شتاب گرفته است، با افزایش امید به زندگی در بین شهروندان و کاهش زاد و ولد، روند شهر به سمت کهن سالی پیش می رود و بر این اساس باید نیازهای سالمندان در شهر زیست پذیر در نظر گرفته شود.

پیری جمعیت حوزه های بسیاری را تحت تأثیر قرار می دهد اما کارشناسان جمعیت بر این باورند که بحران پرداخت حقوق بازنشستگی در سال های آینده به یکی از چالش های اصلی حاکمیت تبدیل خواهد شد، بر اساس آمار ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ هشدار جمعیت در اصفهان/بحران اقتصادی تا ضعف روابط اجتماعی در جامعه پیر

زنگ هشدار جمعیت در اصفهان/بحران اقتصادی تا ضعف روابط اجتماعی در جامعه پیر